Suomen kesä on tunnetusti lyhyt, mutta että kaksi viikkoa ja 26 tuntia! Suhteessa jokseenkin loogiselta tuntuu kuitenkin se, että tuosta kahdesta viikosta 12 päivää satoi, ja kolmena paistoi aurinko.

Aamulehdessä oli heti kotiinpaluuni jälkeisenä sunnuntaina lista 50 asiasta, joita pitäisi kesässä ehtiä tekemään. Mutta ei pystynyt, ei vaikka yritystä oli. Kun piti vielä muuttaakin samaan aikaan.

Ehdin kuitenkin ainakin seuraavat

1. olen syönyt jäätelöä
2. olen kastunut kesäsateessa (sekä rankkasade- ja rankkaraekuurossa)
3. olen lukenut kirjaa sateen ropistessa
4. olen huokaillut kuinka lyhyt Suomen kesä on (mikä piti ihan objektiivisestikin paikkansa)
5. olen grillannut sekä syönyt grilliruokaa
6. olen saanut itikan pureman (ehkä yksi ei ihan riitä)

Mutta vähän tylsiähän nuo ovat, joten ajattelin koota ihan oman listan
1. Yritin kotimaanmatkailun nopeusennätystä: viisi tuntia kolme minuuttia ja Rauma on nähty (aikaan kuuluvat myös Tampere-Rauma-Tampere automatkat)
2. olen juossut karkuun varista (en Christiina-nimistä)
3. olen auttanut kolmea eksynyttä mummoa (Eivät keskenään samaa seuruetta. Ajatelkaa mikä olisi ollut saldo jos olisi ollut koko kesä käytettävissä!)
4. olen kuivannut märkää labradorinnoutajaa 15 kertaa yhden päivän aikana
5. olen kerännyt jätesäkillisen koiran karvaa nurkista
6. sekä unohtanut kaiken kiinan mitä olen jo oppinut!!!

Mutta nyt siis taas Kiinassa, joten ei auta kuin aloittaa taas opinnot. Zai jian!

Ps. Maksakirroosikin on muuten ohi :o) Suomessa otetut kokeet näyttivät kaikinpuolin normaaleja maksa-arvoja.